Vul je gegevens in en we nemen binnen één werkdag contact op.
Conversie Optimalisatie
Laat bezoekers doen wat jij wilt dat ze doen en verhoog je omzet.
Hier komen data, techniek en psychologie samen.
* Geheel vrijblijvend
Conversie Verhogen = Meer Omzet
Conversies zijn waardevolle acties die bezoekers op je pagina uitvoeren. Dit kan bijvoorbeeld een contact aanvraag, offerte aanvraag of een klik op een bepaalde link zijn.
Men drukt dit uit in procenten: de conversieratio.
Als van 1.000 bezoekers 10 bezoekers converteren, is de conversieratio 1%.
1% van de bezoekers koop dus jouw product of vult zijn gegevens in.
Optimaliseer je je pagina en stijgt je conversie van 1 naar 1,5% dan lijkt dat niet veel. Maar de omzet uit die pagina stijgt wel met 50%
Tel maar uit wat het met je omzet doet!
We hanteerden al jaren tekstlinks en eenvoudige buttons op onze website. Werkte altijd prima, gemiddelde CTR 5%. Al die tijd hadden we dus méér dan één banaan in het zicht, con-ti-nu. Maar meer is niet beter. Herstructuring van onze landingpages leverde een CTR van 7,3% op. Voor de oplettende lezer, dat is een stijging van 46%. Waarvoor dank!
~ R. Groothof
Conversie verhogen? Laat je gegevens achter!
Ons Optimalisatieproces
Door verschillende varianten van je pagina te testen weet je wat het beste werkt. Dit doe je door middel van A/B testen.
Optimaliseren is en proces waar geduld, goed begrijpen van website principes en statistische analyses samenkomen.
Voorbeeld A/B Test
Groene button
Oranje button
Hierbij een voorbeeld van een test om te conversie te optimaliseren. We hebben het bovenste gedeelte van de pagina gebruikt (deze kan inmiddels weer veranderd zijn :)).
Het veranderen van kleur kan een grote impact in aantal aanmeldingen of bestellingen teweegbrengen. Elk element van een pagina dient getest te worden om zo tot de meest perfecte versie te komen.
Jouw Conversie Optimalisatie Specialist
Bjorn Hilverda, webmarketeer sinds 2012.
Bjorns' specialisme ligt in SEO/SEA analyses en on-page optimalisatie. Hij heeft een voorkeur voor, en legt in zijn kennisontwikkeling de nadruk op, Search Engine Optimization, Search Engine Advertising, Facebook Advertising, lokale zoekresultaten en conversieoptimalisatie.
Vakgebieden die altijd in beweging staan en waarbij de uitdaging is om de concurrentie telkens net een stap voor te zijn.
Waarom Conversie Optimalisatie?
Jij wil toch ook meer omzet? Alleen weet je niet (helemaal) hoe dit online voor elkaar krijgt.
Landingspagina optimalisatie werkt voor elke website. Keer op keer. Dat is waarom grote bedrijven als Uber, Netflix of Booking.com hier constant mee bezig zijn. Hiermee maximaliseren ze de omzet.
Stel je eens voor..
Je adverteert op Google met een budget van € 750,- per maand, ontvangt hiervoor 800 bezoekers waarvan er 8 een bestelling plaatsen.
Je conversieratio op deze pagina is op dit moment 1%.
De omzet € 300,- per product, dus totaal € 2.400,- aan omzet. Je wilt dit graag verbeteren dus gaat aan de slag.
Door het optimaliseren van de pagina weet je een conversie van 2% te behalen.
Hierdoor weet je je omzet te verdubbelen naar € 4.800,-. Dat is € 2.400 extra geld wat je normaal laat liggen.
Wat zou dit voor jouw omzet betekenen?
Klaar Voor Meer Omzet?
Laten we dan samen kijken naar hoe wij het maximale uit jouw website gaan halen. Uiteraard helemaal vrijblijvend.